השר בן גביר נגד סגירת הר הבית בפסח: "כניעה לטרור"

בנצי לייזרוביץ No Comments on השר בן גביר נגד סגירת הר הבית בפסח: "כניעה לטרור"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מתנגד לסגירת הר הבית ליהודים למרות האיסור ההלכתי: "סגירה תסכן את מתפללי הכותל בשביעי של פסח ותהווה כניעה לטרור". עוד הוסיף השר כי "לעמדה זו היה שותף בכיר ביטחוני מאוד, הסבור גם הוא כי זו טעות לסגור ההר בשביעי של פסח, וחושף את מתפללי הכותל לסכנה. גם גורמים בפיקוד המשטרה סבורים שאין צורך לסגור את ההר ובוודאי לא לעשרה ימים"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בתגובה לגורמים שממליצים לסגור את הר הבית ליהודים, אמר השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "מעריך מאוד את הגורמים הממליצים, אבל לטעמי עמדתם בעניין סגירת הר הבית בשביעי של פסח, תסכן את מתפללי הכותל המערבי, מעבר להיותה פרס לאיומים בטרור. בשביעי של פסח מגיעים המונים לרחבת הכותל ויציאת המשטרה מהר הבית מסוכנת מאוד.

השר חשף כי "לעמדה זו היה שותף בכיר ביטחוני מאוד, הסבור גם הוא כי זו טעות לסגור ההר בשביעי של פסח, וחושף את מתפללי הכותל לסכנה. גם גורמים בפיקוד המשטרה סבורים שאין צורך לסגור את ההר ובוודאי לא לעשרה ימים. סגירת ההר בעשרת הימים הללו היא החלטה חדשה של ממשלת בנט ולא נוהג או סטטוס קוו".

קודם לכן, בהנחיית השר בן גביר, את מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי ומפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן. לגייס 4 פלוגות מילואים נוספות באופן מיידי כבר ביום ראשון הקרוב. קדמה לכך, הוראת שר הביטחון יואב גלנט להקצאת פלוגות צבא שיתגברו את משטרת ישראל בגזרות השונות.

כבר, שש פלוגות מילואים של מג"ב כבר פועלות בגזרת ירושלים, עוטף ירושלים ובלוד וארבע הפלוגות שיגויסו יצטרפו לכוחות אלו. הפלוגות הנוספות שיגויסו יפעלו להגברת הנוכחות וחיזוק הביטחון במרכזי הערים ובמוקדים הומי אדם. מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן הנחה לאחר הערכת המצב- להכניס את כלל פלוגות המילואים למוכנות לגיוס באופן מיידי.

יודגש כי גדולי ישראל והרבנות הראשית לישראל אוסרים כל עלייה להר הבית



0 תגובות